Gospodarcza strefa biznesu     Fotogaleria      Księga gości      Wiklina      Przetargi      Projekty unijne 
Strona główna      Aktualności      Gmina      Miasto      Samorząd      Strategia      Miasto zaprzyjaźnione 




O G Ł O S Z E N I E



     Informuję, że w dniu 12 grudnia 2006 r. o godz. 90:00 odbędzie się trzecia sesja Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem.
Sesja odbędzie się w świetlicy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudniku nad Sanem ul. Mickiewicza 44.

Proponowany porządek sesji:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
2. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta o pracy w okresie między sesjami.
Informacje przedstawi Burmistrz Gminy i Miasta Waldemar Grochowski.
3. Podjęcie uchwał w sprawach:

    a) dokonania zmian w budżecie Gminy na 2006 r.;
    - projekt uchwały przedstawi Skarbnik Gminy Anna Moskal
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji
    b) procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszący projektowi budżetu
    - projekt uchwały przedstawi Skarbnik Gminy Anna Moskal,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji ,
    c) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    d) zwolnień w podatku od nieruchomości na 2007 r.;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    e) poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    f) określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Grażyna Reichert,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    g) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 r.;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Ewa Wraga,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    h) zwolnień z podatku od środków transportowych na 2007 r.;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Ewa Wraga,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,
    i) opłaty targowej na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;
    - projekt uchwały przedstawi Pani Ewa Sudoł,
    - opinie komisji budżetu i finansów przedstawi Ryszard Piekarz - przewodniczący komisji,

4. Wolne wnioski i zapytania.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Edward Tomecki









projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.



Na podst. art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Rudniku nad Sanem

uchwala co następuje:


§ 1


Zwiększa dochody budżetu gminy o kwotę 67.236 zł do kwoty 17.571.197 zł (zg. z zał. Nr 1 do uchwały)


§ 2


Zwiększa wydatki budżetu gminy o kwotę 67.236 zł do kwoty 19.457.383 zł (zg. z zał. Nr 2 do uchwały)

§ 3


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem.

§ 4


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie: procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.



Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z póżn. zm.) Rada Miejska w Rudniku nad Sanem

uchwala co następuje:


§ 1


1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozą długu i informacją o stanie mienia komunalnego Burmistrz Gminy i Miasta przedstawia:

    a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej - celem zaopiniowania,
    b) Radzie Miejskiej, do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.


§ 2


1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami do zaopiniowania stałym komisjom Rady Miejskiej.
2. Komisje Rady Miejskiej w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których formułowane są opinie o projekcie budżetu. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek wskazania przez komisję źródła jego sfinansowania.
3. Na podstawie opinii poszczególnych komisji, Komisja Budżetu i Finansów opracowuje na piśmie ostateczną opinię o projekcie budżetu.

§ 3


1. Burmistrz Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetu i Finansów, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej i po dostosowaniu projektu budżetu do zmian w przepisach prawa oraz skutków uchwał podjętych po złożeniu projektu budżetu w terminie 7 dni przedkłada Przewodniczącemu Rady Miejskiej skorygowany projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem w celu zwołania sesji budżetowej.

§ 4


Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1) prognozowane dochody gminy wg źródeł i działów klasyfikacji,
2) wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

    a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
    - wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
    - dotacji,
    - wydatków na obsługę długu gminy,
    - wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę,
    b) wydatków majątkowych,

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy,
4) przychody i rozchody budżetu gminy,
5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków o których mowa w art.5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 w części związanej z realizacją zadań gminy,
7) plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych,
8) plan przychodów i wydatków gminnego funduszu celowego,
9) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
10) upoważnienie dla Burmistrza Gminy do zaciągania zobowiązań:

    a) na finansowanie wydatków o których mowa w art. 166 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.)
    b) z tytułu umów których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
12) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,
13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami,
14) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12 przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań gminy,
15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych z drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
16) upoważnienie dla Burmistrza Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,
17) upoważnienie dla Burmistrza Gminy do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn, zm.),
18) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii,
19) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu gminy.

§ 5


Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej gminy powinny zawierać:
1) w zakresie dochodów - szczegółowe uzasadnienie poszczególnych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu i podstaw ich kalkulacji,
2) w zakresie wydatków - uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków z wyodrębnieniem:

    a) wydatków jednostek budżetowych,
    b) dotacji udzielonych z budżetu,
    c) wydatków na inwestycje i zakupy majątkowe,
    d) wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej,

3) omówienie przychodów związanych z finansowaniem planowanego deficytu budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów,
4) w zakresie gospodarki pozabudżetowej omówienie źródeł przychodów oraz wydatków zakładów budżetowych gminnego funduszu ochrony środowiska oraz dochodów własnych jednostek budżetowych.

§ 6


Informacja o stanie mienia komunalnego winna zawierać:
1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,
2) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania praw własności i innych praw majątkowych, oraz z wykonania posiadania,
5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

§ 7


Prognoza łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikająca z zaciągniętych i planowanych zobowiązań winna zawierać:
1) planowane dochody i przychody,
2) planowane wydatki i rozchody,
3) kwotę obsługi zadłużenia,
4) procent udziału spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami w dochodach ogółem,
5) prognozę zadłużenia na koniec roku,
6) procent udziału zadłużenia w dochodach ogółem.

§ 8


Porządek sesji budżetowej winien zawierać:
1) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
2) odczytanie opinii Komisji Rady Miejskiej,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
4) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
5) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§ 9


Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem.

§ 10


Traci moc uchwała Nr X/67/99 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 30 sierpnia 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej.

§ 11


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.



Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust.1 w zw. z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 190, poz. 1606 z późn. zm.) w związku z art.5 ust 1, 3 i 4, ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz.844 z późn. zm.), Rada Miejska

uchwala co następuje:


§ 1


Określa stawki podatku od nieruchomości w następujących wysokościach :

1. Od gruntów:

    a/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1 m2 powierzchni - 0,44 zł.
    b/ pod jeziorami lub zajętych na zbiorniki wodne retencyjne albo elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni - 2,13 zł.
    c/ pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m2 powierzchni - 0,07 zł.

2. Od budynków lub ich części

    a/ mieszkalnych od 1 m2 powierzchni użytkowej - 0,36 zł.
    b/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m2 powierzchni użytkowej - 9,93 zł.
    c/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym od 1 m2 powierzchni użytkowej - 5,47 zł.
    d/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych od 1 m2 powierzchni użytkowej - 3,74 zł.
    e/ pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego od 1 m2 powierzchni użytkowej - 3,13 zł.

3. Od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust. 3 - 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

§ 2


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

§ 3


Traci moc uchwała Nr XXXIII/216/05 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 23 listopada 2005 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§ 4


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 r.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości na 2007 r.



Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art.7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.), Rada Miejska

uchwala, co następuje:

§ 1

Zwalnia się z podatku od nieruchomości nie objęte zwolnieniami ustawowymi grunty, budynki , budowle lub ich części, zajęte na:

    a) działalność kulturalno-oświatową ;
    b) potrzeby kultury fizycznej i sportu ;
    c) cmentarze ;
    d) potrzeby zbiorowego uzdatniania i rozprowadzania wody, oczyszczania i odprowadzania ścieków ;
    e) potrzeby ochrony przeciwpożarowej.


§ 2


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§ 3


Traci moc uchwała Nr XXXIV/230/2005 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 16 grudnia 2005r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości.

§ 4


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 r.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego w drodze inkasa oraz określenia inkasentów, terminów płatności dla inkasentów i wynagrodzenia za inkaso.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 6b ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.), art. 6 ust. 12 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006 r., Nr 121, poz. 844 z późn. zm.), art. 6 ust. 8 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. z 2002r. Nr 200, poz. 1682 z późn. zm.) oraz art. 47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr.8, poz. 60 z późn. zm.) Rada Miejska

uchwala, co następuje:


§ 1

Zarządza się na terenie sołectw Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem pobór podatku rolnego, podatku leśnego i podatku od nieruchomości od osób fizycznych w drodze inkasa.

§ 2


Wyznacza się inkasentów w osobach sołtysów wsi:
-Kopki
-Chałupki
-Przędzel
-Przędzel Kolonia

§ 3


Ustala się wynagrodzenie za inkaso w wysokości 15 % sumy zainkasowanych i terminowo przekazanych do Urzędu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem kwot pobranych podatków.

§ 4


Zainkasowane kwoty podatków powinny zostać przekazane przez inkasenta do kasy lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem w ciągu 10 dni od dnia pobrania.

§ 5


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§ 6


Traci moc uchwała Nr XI/84/03 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 28 listopada 2003r. w sprawie inkasa podatku od nieruchomości.

§7


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych
w Rudniku nad Sanem.



Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) w związku z art. 6a ust. 11 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym ( Dz.U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn.zm.), art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006 r., Nr 121, poz. 844 z późn. zm.) oraz art. 6 ust. 9 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. z 2002r. Nr 200, poz. 1682 z późn.zm.) Rada Miejska

uchwala, co następuje:


§ 1


Określa się wzór informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego (I-NRL) stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2


Określa się wzór deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1) stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 3


Określa się wzór deklaracji na podatek rolny (DR-1) stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4


Określa się wzór deklaracji na podatek leśny (DL-1) stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5


Traci moc uchwała Nr XXI/150/2004 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 24 listopada 2004r. w sprawie określenia wzoru formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

§ 6


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§ 7


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007r.




Zał. 1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego.
Zał. 2. Deklaracja na podatek od nieruchomości.
Zał. 3. Deklaracja na podatek rolny.
Zał. 4. Deklaracja na podatek leśny.








projekt

U C H W A Ł A Nr
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok
w Rudniku nad Sanem.



Działając na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8 i art.4 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.) , art. 4 ust.1 w związku z art.13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 190, poz. 1606 z późn. zm. ) Rada Miejska w Rudniku nad Sanem,

uchwala co następuje:


§ 1


Określa się stawki podatku od środków transportowych w wysokości:
1) dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton, jak w załączniku Nr 1 do uchwały;
2) dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton, jak w załączniku Nr 2 do uchwały;
3) dla ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczep lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton, jak w załączniku Nr 3 do uchwały;
4 dla ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton, jak w załączniku nr 4 do uchwały;
5) dla przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, jak w załączniku Nr 5 do uchwały;
6) dla przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, jak w załączniku Nr 6 do uchwały;
7) od autobusów, jak w załączniku Nr 7 do uchwały.

§ 2


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§ 3


Traci moc uchwała Nr XXXIII/218/2005 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 23 listopada 2005 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2006 r.

§ 4


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego i ma zastosowanie do podatku należnego w 2007 r.

















projekt

U C H W A Ł A
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie zwolnień z podatku od środków transportowych na 2007 r.
w Rudniku nad Sanem".



Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ), art. 12 ust.4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ), art. 4 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 190, poz. 1606 z późn. zm. ) Rada Miejska w Rudniku nad Sanem

uchwala co następuje :


§ 1


Zwalnia się z podatku od środków transportowych pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton przeznaczone do wywozu nieczystości stałych i płynnych.

§ 2


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem.

§ 3


Traci moc Uchwała Nr XXXIII/219/2005 Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem z dnia 23 listopada 2005 r. w sprawie zwolnień z podatku od środków transportowych na 2006 r.

§ 4


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego i ma zastosowanie do podatku należnego w 2007 r.








projekt

U C H W A Ł A
Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem
z dnia
w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.
w Rudniku nad Sanem".



Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) art. 19 pkt 1 lit. a i pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 z późn. zm.), art. 4 ust. 1 w zw. z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2005r. Nr 190, poz. 1606 z późn. zm.) Rada Miejska w Rudniku nad Sanem

uchwala co następuje:


§ 1

Określa się wysokość stawek opłaty targowej jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2


Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa.

§ 3


Opłata targowa płatna jest w dniu dokonywania sprzedaży do rąk inkasenta.

§ 4


1. Pobór opłaty targowej powierza się Miejskiemu Klubowi Sportowemu "Orzeł" w Rudniku nad Sanem.
2. Za pobór opłaty targowej Miejski Klub Sportowy "Orzeł" otrzymywał będzie prowizję (wynagrodzenie) w wysokości 85% zainkasowanych kwot.

§ 5


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

§6


Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem Nr XXXIII /220/2005 z dnia 23 listopada 2005r .w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem na 2006r.

§ 7


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007r.